SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes Statistik anzeigen

Abonnieren Sie diese Sammlung, um täglich per E-Mail über Neuerscheinungen informiert zu werden.
Ressourcen der Sammlung (Sortiert nach Erscheinungsjahr): 1121 bis 1140 von 18817
ErscheinungsjahrTitelVerfasserInOpenAccess
2024Experimental and virtual testing of bone-implant systems equipped with the AO Fracture Monitor with regard to interfragmentary movementWickert, Kerstin; Roland, Michael; Andres, Annchristin, u.a.
2024Data-driven enhanced methods in terahertz tomography including a partially learned Landweber iterationMeiser, Clemens
2024Abuse Process including (Cyber) grooming and online sexual solicitationGahn, Maria
2024seltene Krankheitserreger nach periprothetischen Hüft- und Kniegelenkinfektionen - müssen wir die übliche Antibiotikatherapie anpassen?Grzega, Christoph Werner
2024„Forschen im Kreis?!“ – wie Forschungskreise verhindern, dass Kinder beobachten, staunen und forschenKihm, Pascal; Fischer, Marie; Peschel, Markus
2024Rollen, Materialien und Lernen in Hochschullernwerkstätten - zum Stand der Diskussion im Rahmen der AG BegriffsbestimmungHerrmann, Franziska; Kihm, Pascal
2024Cytoskeletal aspects of cellular migrationBaltes, Carsten Alexander
2024(Un)Trustworthy data in adversarial machine learningWen, Rui
2024Nanoparticles in controlling biofilms of pathogenic bacteriaBankar, Neha Gajanan; Bankar, Neha Gajanan
2024Quantum subspace expansion in the presence of hardware noiseGetelina, João C.; Sharma, Prachi; Iadecola, Thomas, u.a.
2024Aging affects the mechanical interaction between microplastics and lipid bilayersFleury, Jean-Baptiste; Baulin, Vladimir A.
2024Experimental molecular structures in the gas phase at the upper size limit: The case of Si6Tip6Vishnevskiy, Yury V.; Heider, Yannic; Scheschkewitz, David
2024The role of prediction error in the development of language learning and memoryKray, Jutta; Sommerfeld, Linda; Borovsky, Arielle, u.a.
2024Self-regulated learning in digital learning environments in university and the classroom : a prerequisite and improvable competence for (pre-service) teachers and studentsBarz, Nathalie
2024Task and Timing Effects in Argument Role Sensitivity: Evidence From Production, EEG, and Computational ModelingNakamura, Masato; Momma, Shota; Sakai, Hiromu, u.a.
2024On the Migration of a High‐Angle Grain Boundary—Effect of Shear Stress and Energy Jump‐Driving Force on Micro‐BicrystalsVelayarce, Jorge Rafael; Chen, Xiaolei; Berbenni, Stéphane, u.a.
2024A lithium-aluminium heterobimetallic dimetalloceneBischoff, Inga-Alexandra; Danés, Sergi; Thoni, Philipp, u.a.
2024On the Relationship between Water Adsorption and Surface Chemistry in Soda-lime Silicate GlassesAtila, Achraf
2024Stereoselective Synthesis of α‐Azido Esters and α‐Amino Acid Derivatives via Matteson Homologation of Boronic EstersHorn, Alexander; Papadopoulos, Emanuel; Kinsinger, Thorsten, u.a.
2024A Constrained Geometry Fluorenyl Amido Magnesium Catalyst for Amine‐Borane DehydrocouplingLambert, Jessica; Morgenstern, Bernd; Schäfer, André
Ressourcen der Sammlung (Sortiert nach Erscheinungsjahr): 1121 bis 1140 von 18817

Suche einschränken

Volltext