Please use this identifier to cite or link to this item: doi:10.22028/D291-45947
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Title: The Role of Providing Structure in a Family Medicine Curriculum for Undergraduate Medical Education
Other Titles: Die Rolle der Kursstruktur in einem allgemeinmedizinischen Curriculum in der universitären Lehre
Author(s): Bopp, Catherine
Salzmann, Aline
Volz-Willems, Sara
Jäger, Johannes
Dupont, Fabian
Language: English
Title: Zeitschrift für Allgemeinmedizin
Volume: 98
Pages: 396-401
Publisher/Platform: Springer Nature
Year of Publication: 2022
Free key words: learning approach
cognitive load theory
undergraduate medical education
family medicine
Studentischer Lernansatz
Theorie der kognitiven Belastung beim Lernen
Medizinstudium
Allgemeinmedizin
DDC notations: 610 Medicine and health
Publikation type: Journal Article
DOI of the first publication: 10.53180/zfa.2022.0396-0401
URL of the first publication: https://link.springer.com/article/10.53180/zfa.2022.0396-0401
Link to this record: urn:nbn:de:bsz:291--ds-459473
hdl:20.500.11880/40322
http://dx.doi.org/10.22028/D291-45947
ISSN: 1439-9229
Date of registration: 1-Aug-2025
Faculty: M - Medizinische Fakultät
Department: M - Zentrum für Allgemeinmedizin
Professorship: M - Prof. Dr. med. Johannes Jäger
Collections:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Files for this record:
There are no files associated with this item.


Items in SciDok are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.