Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-38380
Titel: Das IFCASL-Korpus als phonetisches Lernerkorpus
Alternativtitel: The IFCASL corpus as a phonetic learner corpus
VerfasserIn: Trouvain, Jürgen
Sprache: Deutsch
Titel: Zeitschrift für germanistische Linguistik
Bandnummer: 50
Heft: 1
Seiten: 82–103
Verlag/Plattform: De Gruyter
Erscheinungsjahr: 2022
DDC-Sachgruppe: 400 Sprache, Linguistik
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Phonetic learner corpora represent a special type of spoken learner corpora by providing detailed phonetic and phonological annotation in the form of phonetic transcription as well as the segmentation and labelling of the speech signal on the levels of segments, syllables, words and sentences. This time-consuming post-processing enables a better acoustic analysis of the data and provides many options for using audio data in teaching foreign languages. It also offers good opportunities to develop tools for computer-aided pronunciation training. The possibilities and restrictions of phonetic learner corpora are illustrated with the bidirectional German–French IFCASL corpus.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1515/zgl-2022-2049
URL der Erstveröffentlichung: http://dx.doi.org/10.1515/zgl-2022-2049
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-383809
hdl:20.500.11880/34626
http://dx.doi.org/10.22028/D291-38380
ISSN: 1613-0626
0301-3294
Datum des Eintrags: 2-Dez-2022
Fakultät: P - Philosophische Fakultät
Fachrichtung: P - Sprachwissenschaft und Sprachtechnologie
Professur: P - Prof. Dr. Bernd Möbius
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

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