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doi:10.22028/D291-38380
Titel: | Das IFCASL-Korpus als phonetisches Lernerkorpus |
Alternativtitel: | The IFCASL corpus as a phonetic learner corpus |
VerfasserIn: | Trouvain, Jürgen |
Sprache: | Deutsch |
Titel: | Zeitschrift für germanistische Linguistik |
Bandnummer: | 50 |
Heft: | 1 |
Seiten: | 82–103 |
Verlag/Plattform: | De Gruyter |
Erscheinungsjahr: | 2022 |
DDC-Sachgruppe: | 400 Sprache, Linguistik |
Dokumenttyp: | Journalartikel / Zeitschriftenartikel |
Abstract: | Phonetic learner corpora represent a special type of spoken learner corpora by providing detailed phonetic and phonological annotation in the form of phonetic transcription as well as the segmentation and labelling of the speech signal on the levels of segments, syllables, words and sentences. This time-consuming post-processing enables a better acoustic analysis of the data and provides many options for using audio data in teaching foreign languages. It also offers good opportunities to develop tools for computer-aided pronunciation training. The possibilities and restrictions of phonetic learner corpora are illustrated with the bidirectional German–French IFCASL corpus. |
DOI der Erstveröffentlichung: | 10.1515/zgl-2022-2049 |
URL der Erstveröffentlichung: | http://dx.doi.org/10.1515/zgl-2022-2049 |
Link zu diesem Datensatz: | urn:nbn:de:bsz:291--ds-383809 hdl:20.500.11880/34626 http://dx.doi.org/10.22028/D291-38380 |
ISSN: | 1613-0626 0301-3294 |
Datum des Eintrags: | 2-Dez-2022 |
Fakultät: | P - Philosophische Fakultät |
Fachrichtung: | P - Sprachwissenschaft und Sprachtechnologie |
Professur: | P - Prof. Dr. Bernd Möbius |
Sammlung: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
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