Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-36030
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Leveraging social networking sites for knowledge co-construction: Positive effects of argumentation structure, but premature knowledge consolidation after individual preparation
VerfasserIn: Tsovaltzi, Dimitra
Judele, Raluca
Puhl, Thomas
Weinberger, Armin
Sprache: Englisch
Titel: Learning and instruction : the journal of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
Bandnummer: 52
Startseite: 161
Endseite: 179
Verlag/Plattform: Elsevier
Erscheinungsjahr: 2017
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Social Network Sites (SNS) like Facebook bear potential for collaboration through rich social interactions, but the shared arguments are often poorly elaborated, and lack epistemic quality. In a controlled 2 × 2 study (N = 128), we investigated how individual preparation and argumentation scripts can support argumentative knowledge co-construction in Facebook. Individual preparation has been shown to motivate participants, activate prior knowledge, reduce process losses and promote unbiased arguments. Argumentation scripts can support quality of argumentative discussions and evidence-based argumentation. Their combination may, thus, enhance the argumentation quality in SNS interactions and facilitate domain knowledge acquisition. We found negative effects of individual preparation, ascribable to lack of knowledge co-construction and knowledge convergence, that point to knowledge consolidation. Scripting argumentation has some positive effects, but not in combination with individual preparation. We identify possibilities and risks of applying standard collaborative learning instructions in the context of SNS, and discuss theoretical consequences.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1016/j.learninstruc.2017.06.004
URL der Erstveröffentlichung: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959475217303894
Link zu diesem Datensatz: hdl:20.500.11880/32825
http://dx.doi.org/10.22028/D291-36030
ISSN: 1873-3263
0959-4752
Datum des Eintrags: 21-Apr-2022
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Armin Weinberger
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.