Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-33285
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Translation, equivalence and cognition
VerfasserIn: Steiner, Erich
HerausgeberIn: Alves, Fábio
Jakobsen, Arnt Lykke
Sprache: Englisch
Titel: The Routledge handbook of translation and cognition
Startseite: 344
Endseite: 359
Verlag/Plattform: Routledge
Erscheinungsjahr: 2021
Erscheinungsort: London
Dokumenttyp: Buchbeitrag
Abstract: The chapter starts from a historical perspective, tracing different notions of equivalence and of translation. Equivalence is seen as a defining property of translation, and its place is sought in models of cognition. The following systematic perspective explores core issues for studies of equivalence in cognition: textuality, potential vs. instance, text vs. reading, explicitness vs. implicitness, and finally translation-related models of cognition. The chapter concludes with an exploration of some recent developments in the field: triangulation and “multiangulation” of data, studies integrating process and product, improved empirical methods, and finally the tracing of “equivalence” in translation-related cognitive processes.
Link zu diesem Datensatz: hdl:20.500.11880/30636
http://dx.doi.org/10.22028/D291-33285
ISBN: 978-1-351-71246-0
978-1-138-03700-7
Datum des Eintrags: 12-Feb-2021
Fakultät: P - Philosophische Fakultät
Fachrichtung: P - Sprachwissenschaft und Sprachtechnologie
Professur: P - Prof. Dr. Erich Steiner
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.