Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-25646
Titel: The medium, the content, and the performance: an overview on media-based learning
VerfasserIn: Giessen, Hans W.
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr: 2016
Kontrollierte Schlagwörter: Lerntechnik
Medien
Wirkung
Erfolgsfaktor
Inhalt
Freie Schlagwörter: mediengestütztes Lernen
Medieneffekte
media-based learning
medium
content
performance
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Dokumenttyp: Forschungsbericht (Report zu Forschungsprojekten)
Abstract: This Paper argues that a correlation exists between the medium of instruction, students’ performance, and the instructional content. Media-based learning is not necessarily more effective, simply because it uses a medium. Several variables exist that influence its success: the medium itself, its properties, production and consumption restraints; the content, and the way it can be presented in the context of a specific medium, and learners’ cognitive styles. All these variables and more have to be taken into consideration, alone and interacting, in order to decide whether and where media-based learning is to be used, and where it might be counterproductive.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291-scidok-65794
hdl:20.500.11880/25702
http://dx.doi.org/10.22028/D291-25646
Datum des Eintrags: 7-Jul-2016
Fakultät: ZZ - Ehemalige Einrichtungen
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
MPC4HG.pdf464,32 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.