Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
doi:10.22028/D291-25646
Titel: | The medium, the content, and the performance: an overview on media-based learning |
VerfasserIn: | Giessen, Hans W. |
Sprache: | Englisch |
Erscheinungsjahr: | 2016 |
Kontrollierte Schlagwörter: | Lerntechnik Medien Wirkung Erfolgsfaktor Inhalt |
Freie Schlagwörter: | mediengestütztes Lernen Medieneffekte media-based learning medium content performance |
DDC-Sachgruppe: | 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen |
Dokumenttyp: | Forschungsbericht (Report zu Forschungsprojekten) |
Abstract: | This Paper argues that a correlation exists between the medium of instruction, students’ performance, and the instructional content. Media-based learning is not necessarily more effective, simply because it uses a medium. Several variables exist that influence its success: the medium itself, its properties, production and consumption restraints; the content, and the way it can be presented in the context of a specific medium, and learners’ cognitive styles. All these variables and more have to be taken into consideration, alone and interacting, in order to decide whether and where media-based learning is to be used, and where it might be counterproductive. |
Link zu diesem Datensatz: | urn:nbn:de:bsz:291-scidok-65794 hdl:20.500.11880/25702 http://dx.doi.org/10.22028/D291-25646 |
Datum des Eintrags: | 7-Jul-2016 |
Fakultät: | ZZ - Ehemalige Einrichtungen |
Sammlung: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
Dateien zu diesem Datensatz:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
MPC4HG.pdf | 464,32 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.