Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-42499
Titel: The evaluation of an educational game to promote pre-service teachers’ self-regulated learning
VerfasserIn: Barz, Nathalie
Benick, Manuela
Dörrenbächer-Ulrich, Laura
Perels, Franziska
Sprache: Englisch
Titel: Entertainment Computing
Bandnummer: 52 (2025)
Verlag/Plattform: Elsevier
Erscheinungsjahr: 2024
Freie Schlagwörter: Game-based learning
Self-regulated learning
Game evaluation
Usability
User experience
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: The present study describes the evaluation of Regulatia, an immersive web-based educational game for preservice teachers to promote self-regulated learning (SRL). Based on Zimmerman’s model of SRL, learners immerse themselves in the underwater kingdom Regulatia and must find a way back home. Regulatia fosters the use of SRL-specific strategies and combines game elements with learning content. In this paper, the goal is to evaluate the first functional prototype of the game, examining its usability as well as users’ game experience to create a basis for an effective game in the future. The findings based on a sample of N = 31 pre-service teachers from a Southwestern German university indicate great usability and a good feedback system, high perceived knowledge improvement, and pleasant visual aesthetics. Potential for optimization was revealed for the scope and the level progression of the game.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1016/j.entcom.2024.100836
URL der Erstveröffentlichung: https://doi.org/10.1016/j.entcom.2024.100836
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-424996
hdl:20.500.11880/38136
http://dx.doi.org/10.22028/D291-42499
ISSN: 1875-9521
Datum des Eintrags: 31-Jul-2024
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Franziska Perels
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
1-s2.0-S1875952124002040-main.pdf6,27 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons