Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-41093
Titel: Development of the Jefferson Scale of Empathy for Teachers (JSE-T) to Measure Empathy in Educationally Relevant Situations
VerfasserIn: Paulus, Christoph M.
Klopp, Eric
Sprache: Englisch
Titel: European Journal of Educational Sciences
Bandnummer: 10
Heft: 2
Seiten: 169-187
Verlag/Plattform: European Scientific Institute (ESI)
Erscheinungsjahr: 2023
Freie Schlagwörter: Empathy
Jefferson Scale of Empathy
teacher education
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: The Jefferson Scale of Empathy is one of the most commonly used scales in medical education to measure empathy. It is specific to the field of medical education and geared toward orienting medical students to physician empathy in patient care situations. The scale was transferred to the educational context in teacher education. In doing so, the questionnaire was reduced from the original 20 items to 9 because of content and methodological issues. A CFA showed good model-fit parameters for a three-factor model, and correlations with the German version of the Interpersonal reactivity Index were in line with the magnitudes reported in previous literature. In total, the JST-E scales show evidence for their factorial and convergent validity and their reliability. The JSE-T proves to be a good instrument for measuring empathy in educational contexts and thus closes the gap between trait measurement procedures such as the IRI and concrete-situational judgment tests, so that an economical, multidimensional testing of empathy becomes possible.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.19044/ejes.v10no2a169
URL der Erstveröffentlichung: https://ejes.eu/vol-10-no-2/
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-410932
hdl:20.500.11880/36876
http://dx.doi.org/10.22028/D291-41093
ISSN: 1857-6036
Datum des Eintrags: 15-Nov-2023
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Robin Stark
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
EJES-Vol.10-No.2-a7.pdf311,97 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons