Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
doi:10.22028/D291-40582
Titel: | COVID-19 pandemic – Time to speak about STEM education, sustainable development and conspiracies |
VerfasserIn: | Caltun, Ovidiu Florin Hempelmann, Rolf Vitoratos, Evangelos |
Sprache: | Englisch |
Titel: | AIP Conference Proceedings |
Bandnummer: | 2843 |
Heft: | 1 |
Verlag/Plattform: | AIP Publishing |
Erscheinungsjahr: | 2023 |
Freie Schlagwörter: | Sustainable development Learning and learning models Literacy Education Coronaviruses |
DDC-Sachgruppe: | 500 Naturwissenschaften |
Dokumenttyp: | Journalartikel / Zeitschriftenartikel |
Abstract: | Based on publicly available data correlations have been found between youngsters’ literacies assessment and adultś assessments and behaviour patterns in social practice. Overall, it can be pointed out that STEM Sustainability Education of young people induces, in long-term education aims, STEM literacy of adults for long-life learning competencies and for sustainable development of the society. This implies a certain resilience of citizens against conspiracy theories which, of course among other reasons, substantially supports a countries capability to overcome a pandemic crisis like the present COVID-19 catastrophe. |
DOI der Erstveröffentlichung: | 10.1063/5.0150640 |
URL der Erstveröffentlichung: | https://doi.org/10.1063/5.0150640 |
Link zu diesem Datensatz: | urn:nbn:de:bsz:291--ds-405822 hdl:20.500.11880/36460 http://dx.doi.org/10.22028/D291-40582 |
ISSN: | 0094-243X |
Datum des Eintrags: | 25-Sep-2023 |
Fakultät: | NT - Naturwissenschaftlich- Technische Fakultät |
Fachrichtung: | NT - Chemie |
Professur: | NT - Prof. Dr. Kaspar Hegetschweiler |
Sammlung: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.