Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-40321
Titel: Voluntary engagement in sports clubs: A behavioral model and some empirical evidence
VerfasserIn: Emrich, Eike
Pitsch, Werner
Flatau, Jens
Pierdzioch, Christian
Sprache: Englisch
Titel: International Review for the Sociology of Sport
Bandnummer: 49
Heft: 2
Seiten: 227 - 240
Verlag/Plattform: Sage Publications
Erscheinungsjahr: 2014
DDC-Sachgruppe: 796 Sport
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Voluntary engagement is an important prerequisite for the production of club goods. Although unpaid, the individual decision for or against voluntary engagement can be regarded and formally modeled as a deliberate act of social exchange using elements of behavioral economics. We lay out a simple behavioral model that captures in a stylized way several motives (consumption of the club good, social recognition, human capital, etc.) that may explain why individuals volunteer. We then use results from an interview study to assess the quantitative importance of the different motives, and to shed light on dimensions along which the model can be extended in future research.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1177/1012690212455554
URL der Erstveröffentlichung: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1012690212455554
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-403213
hdl:20.500.11880/36259
http://dx.doi.org/10.22028/D291-40321
ISSN: 1012-6902
1461-7218
Datum des Eintrags: 14-Aug-2023
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Sportwissenschaft
Professur: HW - Keiner Professur zugeordnet
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
emrich-et-al-2012-voluntary-engagement-in-sports-clubs-a-behavioral-model-and-some-empirical-evidence.pdf463,32 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons