Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-36920
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Real-time visualization of electrical circuit schematics: An augmented reality experiment setup to foster representational knowledge in introductory physics education
VerfasserIn: Lauer, Luisa
Peschel, Markus
Malone, Sarah
Altmeyer, Kristin
Brünken, Roland
Javaheri, Hamraz
Amiraslanov, Orkhan
Grünerbl, Agnes
Lukowicz, Paul
Sprache: Englisch
Titel: The Physics teacher
Bandnummer: 58
Heft: 7
Startseite: 518
Endseite: 519
Verlag/Plattform: American Association of Physics Teachers
Erscheinungsjahr: 2020
DDC-Sachgruppe: 530 Physik
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Empirical research has shown that augmented reality (AR) has the potential to promote learning in different contexts.1,2 In particular, this has been shown for AR-supported physics experiments, where virtual elements (e.g., measurement data) were integrated into the learners’ visual reality in real time: compared to traditional experimentation, AR reduced cognitive load3 and promoted conceptual learning.4,5 Drawing upon previous work from this column,6 we present an AR-supported experiment on simple electrical circuits that allows for real-time visualization including highlighting of electrical circuit schematics using either smartglasses or tablet computers. The experiment addresses students in introductory physics education and holds potential to provide visual assistance for complex electrical circuits in secondary or higher physics education.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1119/10.0002078
URL der Erstveröffentlichung: https://aapt.scitation.org/doi/full/10.1119/10.0002078
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-369201
hdl:20.500.11880/33520
http://dx.doi.org/10.22028/D291-36920
ISSN: 0031-921x
Datum des Eintrags: 27-Jul-2022
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
NT - Naturwissenschaftlich- Technische Fakultät
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
NT - Physik
Professur: HW - Prof. Dr. Roland Brünken
NT - Prof. Dr. Markus Peschel
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.