Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-35933
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Enriching feedback in audience response systems: Analysis and implications of objective and subjective metrics on students' performance and attitudes
VerfasserIn: Papadopoulos, Pantelis M.
Natsis, Antonis
Obwegeser, Nikolaus
Weinberger, Armin
Sprache: Englisch
Titel: Journal of computer assisted learning
Bandnummer: 35
Heft: 2
Startseite: 305
Endseite: 316
Verlag/Plattform: Wiley
Erscheinungsjahr: 2018
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: The aim of the present study (n = 113) was to examine how (objective and subjective) information on peers' preparation, confidence, and past performance can support students in answering correctly in audience response systems (aka clickers). The result analysis shows that in the “challenging” questions, in which answers diverged, students who received additional information about peers' self-reported preparation and/or confidence outperformed students who were only given the objective percentage with or without past performance feedback. In addition, students expressed a positive attitude towards the activity, commenting its usefulness in better understanding course material and identifying misconceptions.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1111/jcal.12332
URL der Erstveröffentlichung: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jcal.12332
Link zu diesem Datensatz: hdl:20.500.11880/32751
http://dx.doi.org/10.22028/D291-35933
ISSN: 1365-2729
0266-4909
Datum des Eintrags: 7-Apr-2022
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Armin Weinberger
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.