Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-35800
Titel: Co-designing MOOCs with CoDe-Graph
VerfasserIn: Kolling, Allison L. G.
Weinberger, Armin
Niegemann, Helmut
Sprache: Englisch
Titel: Journal of Formative Design in Learning
Verlag/Plattform: Springer Nature
Erscheinungsjahr: 2022
Freie Schlagwörter: Co-design
MOOCs
Graphical modeling languages
Shared artifacts
Design process
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: As MOOCs have become a standard format of online learning, it is increasingly important to design courses that ft the needs and contexts of the targeted learners. One way to do so is by actively designing with the subject experts, instructors, and other stakeholders. Within the context of designing MOOCs for disadvantaged groups in Southeast Asia, we explore the three-phase process of co-design. We present a graphical modeling language, CoDe-Graph, which can be used to facilitate the co-design process. We examine how diverse groups of experts provide feedback on design elements and create a com mon understanding using shared artifacts. Four case studies illustrate how the tool can be used by co-design teams to create and visualize custom MOOC designs.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1007/s41686-022-00064-2
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-358002
hdl:20.500.11880/32642
http://dx.doi.org/10.22028/D291-35800
ISSN: 2509-8039
Datum des Eintrags: 18-Mär-2022
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Armin Weinberger
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Kolling2022_Article_Co-designingMOOCsWithCoDe-Grap.pdf2,13 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons