Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-30990
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Examples and Specifications that Prove a Point: Identifying Elaborative and Argumentative Discourse Relations
VerfasserIn: Scholman, Merel Cleo Johanna
Demberg, Vera
Sprache: Englisch
Titel: Dialogue & Discourse
Bandnummer: 8
Heft: 2
Startseite: 56
Endseite: 83
Verlag/Plattform: [Verlag nicht ermittelbar]
Erscheinungsjahr: 2017
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Examples and specifications occur frequently in text, but not much is known about how how readers interpret them. Looking at how they're annotated in existing discourse corpora, we find that anno-tators often disagree on these types of relations; specifically, there is disagreement about whether these relations are elaborative (additive) or argumentative (pragmatic causal). To investigate how readers interpret examples and specifications, we conducted a crowdsourced discourse annotation study. The results show that these relations can indeed have two functions: they can be used to both illustrate / specify a situation and serve as an argument for a claim. These findings suggest that examples and specifications can have multiple simultaneous readings. We discuss the implications of these results for discourse annotation.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.5087/dad.2017.203
Link zu diesem Datensatz: hdl:20.500.11880/29738
http://dx.doi.org/10.22028/D291-30990
ISSN: 2152-9620
Datum des Eintrags: 24-Sep-2020
Fakultät: MI - Fakultät für Mathematik und Informatik
Fachrichtung: MI - Informatik
Professur: MI - Prof. Dr. Vera Demberg
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.