Please use this identifier to cite or link to this item:
doi:10.22028/D291-26287
Files for this record:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
preprint_139_05.pdf | 785,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Title: | Straßen sind keine Splines |
Author(s): | Lambert, Anselm Peters, Uwe |
Language: | German |
Year of Publication: | 2005 |
DDC notations: | 510 Mathematics |
Publikation type: | Other |
Abstract: | Kurvendiskussionen sind ein klassischer Bestandteil des alltäglichen Mathematikunterrichts. Viele der alten Aufgaben sind aber spätestens durch den Einzug von Funktionenplottern und Computeralgebrasystemen fragwürdig geworden und werden langsam von neuen Aufgaben abgelöst. So hat sich inzwischen die Aufgabe der "Trassierung von Straßen" etabliert. In der vorliegenden Arbeit zeichnen wir den Einzug dieser Aufgabe in den Mathematikunterricht nach und diskutieren ihren Realitätsbezug. Curve sketching is a classic element of the everyday math lessons. Many of the traditional tasks, however, have become questionable due to the introduction of function plotters and computer algebra systems, and are gradually replaced by new tasks. Thus, the task of "route planning'; has been established by now. In this article we trace the introduction of this task in the math lessons and discuss their relationship to reality. |
Link to this record: | urn:nbn:de:bsz:291-scidok-45065 hdl:20.500.11880/26343 http://dx.doi.org/10.22028/D291-26287 |
Series name: | Preprint / Fachrichtung Mathematik, Universität des Saarlandes |
Series volume: | 139 |
Date of registration: | 23-Jan-2012 |
Faculty: | MI - Fakultät für Mathematik und Informatik |
Department: | MI - Mathematik |
Collections: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
Items in SciDok are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.