Please use this identifier to cite or link to this item: doi:10.22028/D291-26278
Title: Aliasing und neue Medien : ein Beitrag zur integrativen Medienpädagogik
Author(s): Hischer, Horst
Language: German
Year of Publication: 2005
DDC notations: 510 Mathematics
Publikation type: Other
Abstract: "Integrative Medienpädagogik" zielt darauf ab, Medien, und zwar insbesondere die "Neuen Medien", nicht nur zur methodischen Optimierung des Unterrichts als Unterrichtsmittel einzusetzen, sondern sie auch zum Unterrichtsinhalt werden zu lassen, wobei hieraus eine Bildungsaufgabe für nahezu alle Unterrichtsfächer (mit je fachspezifischer Akzentuierung) erwächst. Dieses Konzept wird für den Mathematikunterricht am Beispiel des "Aliasing" bei Funktionenplottern konkretisiert, worunter bestimmte systematische Fehldarstellungen verstanden werden.
"Integrative media education'; focuses on the media, particularly the "New Media';, in two educational contexts: as a tool for the improvement of teaching methods and as instruction content with a potential affinity to nearly every subject field (with specific emphasis). In this article, this concept is demonstrated in a mathematics unit dealing with the "aliasing'; phenomenon of function plotters, which is to be understood as a typical misrepresentation of periodic functions.
Link to this record: urn:nbn:de:bsz:291-scidok-44969
hdl:20.500.11880/26334
http://dx.doi.org/10.22028/D291-26278
Series name: Preprint / Fachrichtung Mathematik, Universität des Saarlandes
Series volume: 130
Date of registration: 18-Jan-2012
Faculty: MI - Fakultät für Mathematik und Informatik
Department: MI - Mathematik
Collections:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Files for this record:
File Description SizeFormat 
preprint_130_05.pdf236,34 kBAdobe PDFView/Open


Items in SciDok are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.