Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-25694
Titel: Echtzeitfaehige Kollisionserkennung für Virtual Reality Anwendungen
VerfasserIn: Eckstein, Jens
Sprache: Deutsch
Erscheinungsjahr: 1999
Kontrollierte Schlagwörter: Virtuelle Realität ; Kollisionsschutz
DDC-Sachgruppe: 004 Informatik
Dokumenttyp: Dissertation
Abstract: This thesis deals with the problem of collision detection for Virtual Reality applications. It focuses on dynamic collision detection using bounding object hierarchies, which enables the collision detection to be used in geometric complex scenes together with further simulation systems, e.g. contact or dynamics simulation systems. Known techniques for collision detection using bounding object hierarchies are only used with static collision detection so far. We modify known algorithms for the computation of bounding object hierarchies and we develop new ones. Furthermore methods are developed to integrate bounding object hierarchies within a process of dynamic collision detection. Those mehtods together with space partitioning and time critical collision detection are combined to a system for dynamic collision detection. The performance of the methods is shown using examples for fitting simulations from automotive industry.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291-scidok-1794
hdl:20.500.11880/25750
http://dx.doi.org/10.22028/D291-25694
Erstgutachter: Günter Hotz
Tag der mündlichen Prüfung: 24-Feb-1999
Datum des Eintrags: 1-Apr-2004
Fakultät: MI - Fakultät für Mathematik und Informatik
Fachrichtung: MI - Informatik
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

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