Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-23513
Titel: The use of grammatically annotated corpora for the display of textual patterns
Verfasser: Bizjak Koncar, Aleksandra
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr: 2008
Quelle: The 19th European Systemic Functional Linguistics Conference and Workshop
SWD-Schlagwörter: Linguistik
Freie Schlagwörter: textual patterns
grammatical annotation
genre analysis
visual presentation technique
DDC-Sachgruppe: 400 Sprache, Linguistik
Dokumentart : InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.)
Kurzfassung: This paper looks at how meanings unfold across the genre of Contemporary Slovenian Sermons under the application of tools developed within the fields of systemic functional linguistics and corpus linguistics. The theoretical construct for the analysis is provided by Hasan';s (1984) concept of genre and Cloran';s (1994) concept of message semantics. To determine consistency of textual patterns for the genre of sermons, lexico-grammatical patterns in sermons are examined. It is argued that genre analysis, supported by visual presentation of lexico-grammatical patterns (as suggested by Biber et al. 1998) extracted from a grammatically annotated corpus of Slovenian sermons, provides a fuller picture of crucial properties of genre.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291-scidok-16857
hdl:20.500.11880/23569
http://dx.doi.org/10.22028/D291-23513
SciDok-Publikation: 3-Sep-2008
Fakultät: Fakultät 4 - Philosophische Fakultät II
Fachrichtung: P - Sprachwissenschaft und Sprachtechnologie
Ehemalige Fachrichtung: bis SS 2016: Fachrichtung 4.6 - Angewandte Sprachwissenschaft sowie Übersetzen und Dolmetschen
Fakultät / Institution:Proceedings of the 19th European Systemic Functional Linguistics Conference and Workshop
P - Philosophische Fakultät

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Bizjak_form.pdf246,79 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons