Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-23496
Titel: Music and foreign language pronunciation
VerfasserIn: Callender, Craig
Sonstige beteiligte Personen: Norrick, Neal R.
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr: 2007
Quelle: SWPL. - 1. 2007, p. 38-55
Kontrollierte Schlagwörter: Musikerziehung
Fremdsprachenlernen
Aussprache
Freie Schlagwörter: musical training
second language
pronunciation
DDC-Sachgruppe: 400 Sprache, Linguistik
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: This paper examines the relationship between musical training and success in foreign language pronunciation. I present the results of two studies, one involving native speakers of English learning German, and one involving native speakers of Russian learning English. The hypothesis that those participants with musical training would perform better than those with none was not supported. In conclusion I discuss possible reasons for why the hypothesis was not confirmed, pointing out shortcomings of the studies, and how to improve on them for future research. In particular, I suggest that learner level and aptitude may be relevant confounding factors.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291-scidok-11746
hdl:20.500.11880/23552
http://dx.doi.org/10.22028/D291-23496
Datum des Eintrags: 2-Jul-2007
Fakultät: P - Philosophische Fakultät
Fachrichtung: P - Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes
Saarland Working Papers in Linguistics (SWPL)

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Callender.pdf189,36 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.