Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-23496
Titel: Music and foreign language pronunciation
Verfasser: Callender, Craig
Sonstige beteiligte Personen: Norrick, Neal R.
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr: 2007
Quelle: SWPL. - 1. 2007, p. 38-55
SWD-Schlagwörter: Musikerziehung
Fremdsprachenlernen
Aussprache
Freie Schlagwörter: musical training
second language
pronunciation
DDC-Sachgruppe: 400 Sprache, Linguistik
Dokumentart : Journalartikel
Kurzfassung: This paper examines the relationship between musical training and success in foreign language pronunciation. I present the results of two studies, one involving native speakers of English learning German, and one involving native speakers of Russian learning English. The hypothesis that those participants with musical training would perform better than those with none was not supported. In conclusion I discuss possible reasons for why the hypothesis was not confirmed, pointing out shortcomings of the studies, and how to improve on them for future research. In particular, I suggest that learner level and aptitude may be relevant confounding factors.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291-scidok-11746
hdl:20.500.11880/23552
http://dx.doi.org/10.22028/D291-23496
SciDok-Publikation: 2-Jul-2007
Fakultät: Fakultät 4 - Philosophische Fakultät II
Fachrichtung: P - Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen
Fakultät / Institution:Saarland Working Papers in Linguistics (SWPL)
P - Philosophische Fakultät

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