Please use this identifier to cite or link to this item:
doi:10.22028/D291-23350
Title: | Virtuelle Lehre im Lehramtsstudium und ihre Nutzung |
Other Titles: | Virtual teaching in the educational science and its use in teacher-training |
Author(s): | Paulus, Christoph |
Language: | German |
Year of Publication: | 2012 |
SWD key words: | E-Learning Benutzerverhalten Computerunterstützter Unterricht |
Free key words: | virtuelle Lehre Usernutzung e-learning |
DDC notations: | 370 Education |
Publikation type: | Journal Article |
Abstract: | Das Nutzerverhalten von Studierenden eines Onlinekurses in der FR Bildungswissenschaft wird anhand der Analyse der Logfiles dargestellt und die Vor- und Nachteile eines Onlinekurses im Rahmen der Lehrerausbildung werden dargestellt The user behavior of participants of an online course in the FR education science will be analyzed on the basis of the log files and the pro and cons of an on-line course in the context of the teacher training will be discussed |
Link to this record: | urn:nbn:de:bsz:291-scidok-49347 hdl:20.500.11880/23406 http://dx.doi.org/10.22028/D291-23350 |
Date of registration: | 30-Aug-2012 |
Faculty: | HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft |
Department: | HW - Bildungswissenschaften |
Former Department: | bis SS 2016: Fachrichtung 5.1 - Erziehungswissenschaft |
Collections: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
Files for this record:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Onlinelernen.pdf | 617,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in SciDok are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.