Please use this identifier to cite or link to this item: doi:10.22028/D291-23350
Title: Virtuelle Lehre im Lehramtsstudium und ihre Nutzung
Other Titles: Virtual teaching in the educational science and its use in teacher-training
Author(s): Paulus, Christoph
Language: German
Year of Publication: 2012
SWD key words: E-Learning
Benutzerverhalten
Computerunterstützter Unterricht
Free key words: virtuelle Lehre
Usernutzung
e-learning
DDC notations: 370 Education
Publikation type: Journal Article
Abstract: Das Nutzerverhalten von Studierenden eines Onlinekurses in der FR Bildungswissenschaft wird anhand der Analyse der Logfiles dargestellt und die Vor- und Nachteile eines Onlinekurses im Rahmen der Lehrerausbildung werden dargestellt
The user behavior of participants of an online course in the FR education science will be analyzed on the basis of the log files and the pro and cons of an on-line course in the context of the teacher training will be discussed
Link to this record: urn:nbn:de:bsz:291-scidok-49347
hdl:20.500.11880/23406
http://dx.doi.org/10.22028/D291-23350
Date of registration: 30-Aug-2012
Faculty: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Department: HW - Bildungswissenschaften
Former Department: bis SS 2016: Fachrichtung 5.1 - Erziehungswissenschaft
Collections:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Files for this record:
File Description SizeFormat 
Onlinelernen.pdf617,61 kBAdobe PDFView/Open


Items in SciDok are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.