Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-44339
Titel: Fostering self-regulated learning using synchronous or asynchronous digital learning environments: a latent profile analysis of pre-service teachers’ individual differences
VerfasserIn: Barz, Nathalie
Benick, Manuela
Dörrenbächer-Ulrich, Laura
Perels, Franziska
Sprache: Englisch
Titel: Frontiers in Education
Bandnummer: 9
Verlag/Plattform: Frontiers
Erscheinungsjahr: 2024
Freie Schlagwörter: digital learning environment
self-regulated learning
teacher education
synchronous learning
asynchronous learning
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Self-regulated learning (SRL) is positively associated with improved learning achievements during all educational phases. Despite playing an important role in conveying SRL strategies to their students, pre-service often lack knowledge about SRL and imparting it. Therefore, addressing SRL and teaching SRL strategies to students seems relevant to pre-service teacher training. The present study aims to analyze pre-service teachers’ SRL profiles in asynchronous and synchronous digital learning environments and compares their influence on training effectiveness. As part of a pre-post design, a total of N = 141 pre-service teachers participated in the study, and questionnaires on SRL strategy use and an SRL knowledge test were used. A latent profile analysis indicated a three-class solution (low, moderate, high SRL), revealing significant differences regarding SRL strategy use but not for SRL knowledge. These findings enable a person-centered approach to develop digital learning environments and provide insight into specific learner behavior.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.3389/feduc.2024.1445182
URL der Erstveröffentlichung: https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1445182
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-443397
hdl:20.500.11880/39622
http://dx.doi.org/10.22028/D291-44339
ISSN: 2504-284X
Datum des Eintrags: 11-Feb-2025
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Franziska Perels
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
feduc-1-1445182.pdf622,94 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons