Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-44337
Titel: The who and what of inclusive education—Profiles of student teachers' attitudes toward inclusive education
VerfasserIn: Selisko, Tom Jannick
Eckert, Christine
Perels, Franziska
Sprache: Englisch
Titel: Frontiers in Education
Bandnummer: 9
Verlag/Plattform: Frontiers
Erscheinungsjahr: 2024
Freie Schlagwörter: inclusion
education
attitude
teacher
latent profile analysis
disability
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: The present study investigated the relationship between dierent attitudes toward inclusive education. It draws from the Framework of Inclusive Education by assuming a reciprocal relationship between learning theory beliefs, models of disability, and the assessment of joined education, resulting in consistent attitudes toward inclusion. The study investigated attitudes toward inclusion by applying a person-centered approach (latent profile analysis; LPA) to a sample of N = 138 student teachers. The results suggest a two-class solution: firstly, a consistent exclusive profile combining higher transmissive beliefs of learning and teaching and a preference for exclusion; secondly, a general inclusive profile that combines support for functional and full inclusion, relational and social models of disability, and a cognitive, constructivist learning theory. The profile distribution appeared to be related to teacher self-e cacy, but not to gender or the educational stage of prospective teaching practice
DOI der Erstveröffentlichung: 10.3389/feduc.2024.1433739
URL der Erstveröffentlichung: https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1433739
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-443374
hdl:20.500.11880/39621
http://dx.doi.org/10.22028/D291-44337
ISSN: 2504-284X
Datum des Eintrags: 11-Feb-2025
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Franziska Perels
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
feduc-2-1433739.pdf1,75 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons