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Titel: Minimizing occupant loads in vehicle crashes through reinforcement learning-based restraint system design: assessing performance and transferability
VerfasserIn: Mathieu, Janis
Gupta, Parul
Di Roberto, Michael
Vielhaber, Michael
Sprache: Englisch
Titel: Proceedings of the Design Society
Seiten: 2139-2148
Verlag/Plattform: Cambridge University Press
Erscheinungsjahr: 2024
Erscheinungsort: Cambridge
Konferenzort: Dubrovnik, Croatia
Freie Schlagwörter: data-driven design
computational design methods
occupant safety
optimization
DDC-Sachgruppe: 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
Dokumenttyp: Konferenzbeitrag (in einem Konferenzband / InProceedings erschienener Beitrag)
Abstract: The optimization of mechanical behavior in safety systems during crash scenarios consistently poses challenges in vehicle development. Hence, a reinforcement learning-based approach for optimizing restraint systems in frontal impacts is proposed. The trained agent, which adjusts five parameters simultaneously, is capable of minimizing loads on a seen and unseen anthropomorphic test device on the co-driver position and is thus able of transferring knowledge. A hundred times higher rate of convergence to reach a similar optimum compared to a global optimization algorithm has been achieved.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1017/pds.2024.216
URL der Erstveröffentlichung: https://www.cambridge.org/core/journals/proceedings-of-the-design-society/article/minimizing-occupant-loads-in-vehicle-crashes-through-reinforcement-learningbased-restraint-system-design-assessing-performance-and-transferability/DDF19C447C9BAC4CF82E90DB52668832
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-431720
hdl:20.500.11880/38730
http://dx.doi.org/10.22028/D291-43172
ISSN: 2732-527X
Datum des Eintrags: 15-Okt-2024
Bemerkung/Hinweis: Proceedings of the Design Society, Volume 4, 2024, Pages 2139-2148
Fakultät: NT - Naturwissenschaftlich- Technische Fakultät
Fachrichtung: NT - Systems Engineering
Professur: NT - Prof. Dr. Michael Vielhaber
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

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