Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-42417
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Teachers’ prerequisites for online teaching and learning: individual differences and relations to well-being during the COVID-19 pandemic
VerfasserIn: Weißenfels, Marie
Benick, Manuela
Perels, Franziska
Sprache: Englisch
Titel: Educational Psychology
Bandnummer: 42
Heft: 10
Seiten: 1283-1300
Verlag/Plattform: Taylor & Francis
Erscheinungsjahr: 2022
Freie Schlagwörter: Teacher self-efficacy
attitudes
online teaching and learning
teacher wellbeing
COVID-19
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Teacher self-efficacy for e-Learning (TSE-EL) as well as attitudes towards e-Learning (A-EL) are highly relevant prerequisites for online teaching and learning (OTL). This study therefore analysed individual differences in A-EL and TSE-EL. Conducting latent profile analyses with n ¼ 169 German in-service teachers, we found one group with positive A-EL as well as high TSE-EL and another with more negative A-EL and lower TSE-EL. We further analysed the differences between these groups during the COVID-19 pandemic: Teachers belonging to the group with more beneficial prerequisites were less emotionally exhausted, felt less stressed about the pandemic, perceived more success with OTL, and had higher implementation competency for OTL. These results highlight the pandemic’s psycho-educational impact on teachers and provide a starting point for the development of training based on individual prerequisites.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1080/01443410.2022.2034747
URL der Erstveröffentlichung: https://doi.org/10.1080/01443410.2022.2034747
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-424176
hdl:20.500.11880/38061
http://dx.doi.org/10.22028/D291-42417
ISSN: 1469-5820
0144-3410
Datum des Eintrags: 22-Jul-2024
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Franziska Perels
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.