Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-40874
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Individual Differences in a Pragmatic Reference Game
VerfasserIn: Mayn, Alexandra
Demberg, Vera
HerausgeberIn: Culbertson, Jennifer
Sprache: Englisch
Titel: Cognitive diversity : 44th Annual Meeting of the Cognitive Science Society (CogSci 2022) : Toronto, Canada, 27-30 July 2022
Seiten: 3016-3022
Verlag/Plattform: Curran Associates, Inc.
Erscheinungsjahr: 2022
Erscheinungsort: Red Hook, NY
Konferenzort: Toronto, Canada
Freie Schlagwörter: experimental pragmatics
individual differences
DDC-Sachgruppe: 400 Sprache, Linguistik
Dokumenttyp: Konferenzbeitrag (in einem Konferenzband / InProceedings erschienener Beitrag)
Abstract: While population-level models often provide a good fit to the data, they may mask meaningful individual differences. Exploring individual differences can also be beneficial for gaining a better understanding of the processes that underlie pragmatic phenomena. In this study, we investigate whether the substantial differences in performance on a pragmatic reference game can be traced back to cognitive or socio-pragmatic traits. We observe a significant effect of the ability to inhibit an intuitive response and of abstract reasoning ability. In contrast, we do not find evidence that socio-pragmatic abilities or working memory capacity influence pragmatic responding.
URL der Erstveröffentlichung: https://escholarship.org/uc/item/0hb5h0hk
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-408747
hdl:20.500.11880/36716
http://dx.doi.org/10.22028/D291-40874
ISBN: 978-1-7138-6793-7
Datum des Eintrags: 27-Okt-2023
Fakultät: MI - Fakultät für Mathematik und Informatik
Fachrichtung: MI - Informatik
Professur: MI - Prof. Dr. Vera Demberg
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.