Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-40755
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Professional knowledge and task instruction specificity as influencing factors of prospective teachers' professional vision
VerfasserIn: Grub, Ann-Sophie
Biermann, Antje
Lewalter, Doris
Brünken, Roland
Sprache: Englisch
Titel: Teaching and Teacher Education
Bandnummer: 109 (2022)
Verlag/Plattform: Elsevier
Erscheinungsjahr: 2021
Freie Schlagwörter: Professional vision
Prospective teachers
Classroom management
Professional knowledge
Task instruction
Fostering
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: We investigate whether differences in professional vision (PV, both in noticing and reasoning) can be found between prospective teachers using a knowledge test as an economic, performance-based expertise indicator. Furthermore, we examine whether novices can be supported in their PV through a specific compared to a general task instruction, activating knowledge schemata promoting top-down processes. An online-based study with N ¼ 85 prospective teachers using video vignettes reveals that PVs' accuracy and velocity depends on knowledge. The specific task instruction does not contribute to more effective PV. Results emphasize the relevance of knowledge transfer during university education for prospective teachers.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1016/j.tate.2021.103517
URL der Erstveröffentlichung: https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103517
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-407552
hdl:20.500.11880/36627
http://dx.doi.org/10.22028/D291-40755
ISSN: 0742-051X
Datum des Eintrags: 18-Okt-2023
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Roland Brünken
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.