Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-40442
Titel: Pedagogical Rules in ActiveMath and their Pedagogical Foundations
VerfasserIn: Ullrich, Carsten
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr: 2003
Erscheinungsort: Saarbrücken
DDC-Sachgruppe: 004 Informatik
Dokumenttyp: Forschungsbericht (Report zu Forschungsprojekten)
Abstract: One added value an intelligent learning environment offers over traditional learning media is adaptivity to the individual needs of the user. ActiveMath offers adaptivity by dynamically assembling learning materials to a course individually tailored to the learner’s needs. Its course generation uses pedagogical rules that declaratively represent instructional knowledge. These rules are based on instructional design theories, learning outcomes, and individual differences. This technical report serves to explain the pedagogical principles behind the currently available rules and to describe the instantiation of these principles in the rules of ActiveMath.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-404423
hdl:20.500.11880/36415
http://dx.doi.org/10.22028/D291-40442
Schriftenreihe: SEKI-Report / Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz, DFKI [ISSN 1437-4447]
Band: 2003,3
Datum des Eintrags: 18-Sep-2023
Fakultät: SE - Sonstige Einrichtungen
Fachrichtung: SE - DFKI Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz
Professur: SE - Sonstige
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
SEKI_Report-SR-2003-03_Ullrich_Pedagogical-Rules-in-ActiveMath-and-their-Pedagogical-Foundations.pdf24,68 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.