Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
doi:10.22028/D291-40442
Titel: | Pedagogical Rules in ActiveMath and their Pedagogical Foundations |
VerfasserIn: | Ullrich, Carsten |
Sprache: | Englisch |
Erscheinungsjahr: | 2003 |
Erscheinungsort: | Saarbrücken |
DDC-Sachgruppe: | 004 Informatik |
Dokumenttyp: | Forschungsbericht (Report zu Forschungsprojekten) |
Abstract: | One added value an intelligent learning environment offers over traditional learning media is adaptivity to the individual needs of the user. ActiveMath offers adaptivity by dynamically assembling learning materials to a course individually tailored to the learner’s needs. Its course generation uses pedagogical rules that declaratively represent instructional knowledge. These rules are based on instructional design theories, learning outcomes, and individual differences. This technical report serves to explain the pedagogical principles behind the currently available rules and to describe the instantiation of these principles in the rules of ActiveMath. |
Link zu diesem Datensatz: | urn:nbn:de:bsz:291--ds-404423 hdl:20.500.11880/36415 http://dx.doi.org/10.22028/D291-40442 |
Schriftenreihe: | SEKI-Report / Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz, DFKI [ISSN 1437-4447] |
Band: | 2003,3 |
Datum des Eintrags: | 18-Sep-2023 |
Fakultät: | SE - Sonstige Einrichtungen |
Fachrichtung: | SE - DFKI Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz |
Professur: | SE - Sonstige |
Sammlung: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
Dateien zu diesem Datensatz:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
SEKI_Report-SR-2003-03_Ullrich_Pedagogical-Rules-in-ActiveMath-and-their-Pedagogical-Foundations.pdf | 24,68 MB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.