Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
doi:10.22028/D291-39296 | Titel: | A Video-texture based Approach for Realistic Avatars of Co-located Users in Immersive Virtual Environments using Low-cost Hardware |
| VerfasserIn: | Dörner, Ralf Kloos, Uwe Slusallek, Philipp Sutter, Jan Alberternst, Sebastian Horst, Robin |
| HerausgeberIn: | Tremeau, Alain Farinella, Giovanni Maria Braz, Jose |
| Sprache: | Englisch |
| Titel: | Proceedings of the 14th International Joint Conference on Computer Vision, Imaging and Computer Graphics Theory and Applications : February 25-27, 2019, in Prague, Czech Republic |
| Seiten: | 209-216 |
| Verlag/Plattform: | SCITEPRESS - Science and Technology Publications, Lda. |
| Erscheinungsjahr: | 2019 |
| Erscheinungsort: | [Sétubal] |
| Konferenzort: | Prague, Czech Republic |
| Freie Schlagwörter: | Mixed Reality Video Avatar Multi-user Environments Low-cost Computer-supported Cooperative Work Image Segmentation |
| DDC-Sachgruppe: | 004 Informatik |
| Dokumenttyp: | Konferenzbeitrag (in einem Konferenzband / InProceedings erschienener Beitrag) |
| Abstract: | Representing users within an immersive virtual environment is an essential functionality of a multi-person virtual reality system. Especially when communicative or collaborative tasks must be performed, there exist challenges about realistic embodying and integrating such avatar representations. A shared comprehension of local space and non-verbal communication (like gesture, posture or self-expressive cues) can support these tasks. In this paper, we introduce a novel approach to create realistic, video-texture based avatars of colocated users in real-time and integrate them in an immersive virtual environment. We show a straight forward and low-cost hard- and software solution to do so. We discuss technical design problems that arose during implementation and present a qualitative analysis on the usability of the concept from a user study, applying it to a training scenario in the automotive sector. |
| DOI der Erstveröffentlichung: | 10.5220/0007311602090216 |
| URL der Erstveröffentlichung: | https://www.scitepress.org/Link.aspx?doi=10.5220/0007311602090216 |
| Link zu diesem Datensatz: | urn:nbn:de:bsz:291--ds-392963 hdl:20.500.11880/35451 http://dx.doi.org/10.22028/D291-39296 |
| ISBN: | 978-989-758-354-4 |
| Datum des Eintrags: | 17-Mär-2023 |
| Fakultät: | MI - Fakultät für Mathematik und Informatik |
| Fachrichtung: | MI - Informatik |
| Professur: | MI - Prof. Dr. Philipp Slusallek |
| Sammlung: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.

