Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-36534
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Extending the notion of customer value to surfing camps
VerfasserIn: Wilson, Brad
Rita, Paulo
Barrios, Andres
Popp, Bastian
Sprache: Englisch
Titel: Heliyon
Bandnummer: 7
Heft: 8
Verlag/Plattform: Elsevier
Erscheinungsjahr: 2021
Freie Schlagwörter: Customer value
Service-dominant logic
Surf camps
Tourism marketing
DDC-Sachgruppe: 330 Wirtschaft
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: This study applies the germane principles of service-dominant logic by investigating how different dimensions of service value impact customers' satisfaction and related behavioral intentions in the surf camps context. An empirical model was developed and tested via survey responses from 300 Portuguese surf camps tourists who profiled their experience. Data were analyzed using Structural Equation Modeling, specifically Partial Least Squares (PLS-PM). Results highlight the respective impact the numerous value dimensions (functional, emotional, social, epistemic, experiential, and contextual) have on the overall level of perceived value as well as its resultant impact on satisfaction and repurchase intentions.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1016/j.heliyon.2021.e07876
URL der Erstveröffentlichung: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844021019794
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-365347
hdl:20.500.11880/34871
http://dx.doi.org/10.22028/D291-36534
ISSN: 2405-8440
Datum des Eintrags: 11-Jan-2023
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Wirtschaftswissenschaft
Professur: HW - Prof. Dr. Bastian Popp
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons