Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-37157
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: “… Then It Looks Beautiful” – Preformal Proving in Primary School
VerfasserIn: Platz, Melanie
HerausgeberIn: Jankvist, Uffe Thomas
Elicer, Raimundo
Clark-Wilson, Alison
Weigand, Hans-Georg
Thomsen, Marianne
Sprache: Englisch
Titel: Proceedings of the 15th International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT 15)
Seiten: 97–104
Verlag/Plattform: Aarhus University
Erscheinungsjahr: 2022
Konferenzort: Copenhagen, Denmark
Freie Schlagwörter: Preformal proving
arithmetics
primary level
digital media
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
510 Mathematik
Dokumenttyp: Konferenzbeitrag (in einem Konferenzband / InProceedings erschienener Beitrag)
Abstract: With a focus on the primary level, the project “Prim-E-Proof” pursues the goal of developing learning environments to support proving skills in mathematics education at primary school. The aim is to support teaching and learning processes with substantial learning environments in which – if useful – digital media (free applets on tablet PCs) are applied. In this paper, the state of the art of a learning environment for proving the theorem “the sum of two odd numbers is always even” is described and evaluated. A single case study explores the question of which epistemic actions are recognizable in a primary school child’s activities according to Abstraction in Context to provide indications for the further development of the learning environment and the applet.
URL der Erstveröffentlichung: https://conferences.au.dk/fileadmin/conferences/2021/ICTMT15/ICTMT15_Proceedings_2022.pdf
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-371576
hdl:20.500.11880/34869
http://dx.doi.org/10.22028/D291-37157
ISBN: 978-87-7507-525-6
Datum des Eintrags: 10-Jan-2023
Fakultät: MI - Fakultät für Mathematik und Informatik
Fachrichtung: MI - Mathematik
Professur: MI - Prof. Dr. rer. nat. Melanie Platz
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.