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Titel: PIAF: Developing Computational and Algorithmic Thinking in Fundamental Education
VerfasserIn: Parmentier, Yannick
Reuter, Robert
Higuet, Sarah
Kataja, Lara
Kreis, Yves
Duflot-Kremer, Marie
Laduron, Christophe
Meyers, Christian
Busana, Gilbert
Weinberger, Armin
Denis, Brigitte
Sprache: Englisch
Titel: Proceedings of EdMedia + Innovate Learning
Startseite: 315
Endseite: 322
Verlag/Plattform: Association for the Advancement of Computing in Education
Erscheinungsjahr: 2020
Erscheinungsort: Waynesville, NC
Konferenzort: Online
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Dokumenttyp: Konferenzbeitrag (in einem Konferenzband / InProceedings erschienener Beitrag)
Abstract: In this article, we present the objectives and first achievements of the PIAF project supported by the European Union and aiming at developing computational and algorithmic thinking in basic education. This project brings together researchers in educational sciences and computer science from four countries (Belgium, France, Germany and Luxembourg) around the theme of teacher training. More concretely, the aim is to define a framework (competency framework, pedagogical scenarios) enabling teachers to (i) appropriate the concept of computational and algorithmic thinking and (ii) implement learning activities that promote the development of this kind of thinking in children.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-370326
hdl:20.500.11880/33614
http://dx.doi.org/10.22028/D291-37032
ISBN: 978-1-939797-50-6
Datum des Eintrags: 11-Aug-2022
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Armin Weinberger
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

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