Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-35920
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Group formation in the digital age: Relevant characteristics, their diagnosis, and combination for productive collaboration
VerfasserIn: Tsovaltzi, Dimitra
Weinberger, Armin
Schmitt, Lara Johanna
Bellhäuser, Henrik
Müller, Adrienne
Konert, Johannes
Röpke, René
HerausgeberIn: Lund, Kristine
Sprache: Englisch
Titel: A wide lens: combining embodied, enactive, extended, and embedded learning in collaborative settings, 13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) 2019 : June 17-21, 2019, Lyon, France, École Normale Supérieure de Lyon, France ; Volume 2
Startseite: 719
Endseite: 726
Verlag/Plattform: International Society of the Learning Sciences
Erscheinungsjahr: 2019
Erscheinungsort: Lyon
Titel der Konferenz: CSCL 2019
Konferenzort: Lyon, France
Dokumenttyp: Konferenzbeitrag (in einem Konferenzband / InProceedings erschienener Beitrag)
Abstract: This symposium tackles a central topic in CSCL, group formation for productive collaborative learning with / in digital media. Traditional research on group formation has investigated mostly separate learner characteristics as preconditions of learning. Combinations of different learner characteristics and of learner characteristics with collaborative processes have been less in focus. Considering such combinations is necessary to represent the complexity of group interactions and learning. Despite the digitalization of learning, there has been only few attempts to investigate the diagnostic information that mining learner texts and learning processes can contribute to addressing this complexity for optimal group formation, and to assign groups automatically based on multiple parameters simultaneously. This symposium brings together a multi-disciplinary and international consortium of researchers who all focus on group formation for computer supported collaborative learning. They complement each other in investigating different combinations of learner characteristics, learning processes and automatic techniques for optimal group formation.
URL der Erstveröffentlichung: https://learntech.rwth-aachen.de/go/id/jiza/file/836636
Link zu diesem Datensatz: hdl:20.500.11880/32734
http://dx.doi.org/10.22028/D291-35920
ISBN: 978-1-73246-724-8
Datum des Eintrags: 6-Apr-2022
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Armin Weinberger
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.