Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-35889
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Fine-Grained Cognitive Assessment Based on Free-Form Input for Math Story Problems
VerfasserIn: Heeren, Bastiaan
Jeuring, Johan
Sosnovsky, Sergey
Drijvers, Paul
Boon, Peter
Tacoma, Sietske
Koops, Jesse
Weinberger, Armin
Grugeon-Allys, Brigitte
Chenevotot-Quentin, Françoise
van Wijk, Jorn
van Walree, Ferdinand
HerausgeberIn: Pammer-Schindler, Viktoria
Pérez-Sanagustín, Mar
Drachsler, Henrik
Elferink, Raymond
Scheffel, Maren
Sprache: Englisch
Titel: Lifelong technology-enhanced learning : 13th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2018, Leeds, UK, September 3-5, 2018 : proceedings
Startseite: 262
Endseite: 276
Verlag/Plattform: Springer
Erscheinungsjahr: 2018
Erscheinungsort: Cham
Titel der Konferenz: EC-TEL 2018
Konferenzort: Leeds, United Kingdom
Dokumenttyp: Konferenzbeitrag (in einem Konferenzband / InProceedings erschienener Beitrag)
Abstract: We describe an approach to using ICT for assessing mathematics achievement of pupils using learning environments for mathematics. In particular, we look at fine-grained cognitive assessment of free-form answers to math story problems, which requires determining the steps a pupil takes towards a solution, together with the high-level solution approach used by the pupil. We recognise steps and solution approaches in free-form answers and use this information to update a user model of mathematical competencies. We use the user model to find out for which student competencies we need more evidence of mastery, and determine which next problem to offer to a pupil. We describe the results of our fine-grained cognitive assessment on a large dataset for one problem, and report the results of two pilot studies in different European countries.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1007/978-3-319-98572-5_20
URL der Erstveröffentlichung: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-98572-5_20
Link zu diesem Datensatz: hdl:20.500.11880/32714
http://dx.doi.org/10.22028/D291-35889
ISBN: 978-3-319-98572-5
978-3-319-98571-8
Datum des Eintrags: 4-Apr-2022
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Armin Weinberger
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.