Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-35887
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Conversational Agents as Group-Teacher Interaction Mediators in MOOCs
VerfasserIn: Demetriadis, Stavros
Tegos, Stergios
Psathas, Georgios
Tsiatsos, Thrasyvoulos
Weinberger, Armin
Caballé, Santi
Dimitriadis, Yannis
Gómez Sánchez, Eduardo
Papadopoulos, Pantelis M.
Karakostas, Anastasios
HerausgeberIn: Gil, Rosario
Auer, Michael
Sprache: Englisch
Titel: "MOOCs for all - a social and international approach" : proceedings of Learning with MOOCs 2018
Startseite: 43
Endseite: 46
Verlag/Plattform: IEEE
Erscheinungsjahr: 2018
Erscheinungsort: Piscataway
Titel der Konferenz: LWMOOCS 2018
Konferenzort: Madrid, Spain
Dokumenttyp: Konferenzbeitrag (in einem Konferenzband / InProceedings erschienener Beitrag)
Abstract: This paper presents the colMOOC project perspective for integrating a conversational agent service in Massive Open Online Courses (MOOCs) to facilitate peer dialogue during chat-based activities. Furthermore, it provides high level system architecture to highlight key aspects of the technology infrastructure and the functionality of the software system. The rationale of the approach follows the tenets of several converging theoretical perspectives emphasizing the value of learners' dialogue and constructive argumentation as knowledge building processes during collaborative activities. The MOOC teacher (domain expert) is expected to play a key role by entering in the system conceptual links that guide the agent to make relevant questioning interventions. Thus, the agent tool is mediating group-teacher interactions in a MOOC environment aiming to increase the transactive quality of peer dialogue. The paper discusses also the `Academically Productive Talk' model that provides the basis for the agent interventions and the major software components of the system, including the colMOOC Editor and the colMOOC Player.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1109/LWMOOCS.2018.8534686
URL der Erstveröffentlichung: https://ieeexplore.ieee.org/document/8534686
Link zu diesem Datensatz: hdl:20.500.11880/32712
http://dx.doi.org/10.22028/D291-35887
ISBN: 978-1-5386-6533-6
978-1-5386-6534-3
Datum des Eintrags: 4-Apr-2022
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
Professur: HW - Prof. Dr. Armin Weinberger
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.