Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
doi:10.22028/D291-35887
Titel: | Conversational Agents as Group-Teacher Interaction Mediators in MOOCs |
VerfasserIn: | Demetriadis, Stavros Tegos, Stergios Psathas, Georgios Tsiatsos, Thrasyvoulos Weinberger, Armin Caballé, Santi Dimitriadis, Yannis Gómez Sánchez, Eduardo Papadopoulos, Pantelis M. Karakostas, Anastasios |
HerausgeberIn: | Gil, Rosario Auer, Michael |
Sprache: | Englisch |
Titel: | "MOOCs for all - a social and international approach" : proceedings of Learning with MOOCs 2018 |
Startseite: | 43 |
Endseite: | 46 |
Verlag/Plattform: | IEEE |
Erscheinungsjahr: | 2018 |
Erscheinungsort: | Piscataway |
Titel der Konferenz: | LWMOOCS 2018 |
Konferenzort: | Madrid, Spain |
Dokumenttyp: | Konferenzbeitrag (in einem Konferenzband / InProceedings erschienener Beitrag) |
Abstract: | This paper presents the colMOOC project perspective for integrating a conversational agent service in Massive Open Online Courses (MOOCs) to facilitate peer dialogue during chat-based activities. Furthermore, it provides high level system architecture to highlight key aspects of the technology infrastructure and the functionality of the software system. The rationale of the approach follows the tenets of several converging theoretical perspectives emphasizing the value of learners' dialogue and constructive argumentation as knowledge building processes during collaborative activities. The MOOC teacher (domain expert) is expected to play a key role by entering in the system conceptual links that guide the agent to make relevant questioning interventions. Thus, the agent tool is mediating group-teacher interactions in a MOOC environment aiming to increase the transactive quality of peer dialogue. The paper discusses also the `Academically Productive Talk' model that provides the basis for the agent interventions and the major software components of the system, including the colMOOC Editor and the colMOOC Player. |
DOI der Erstveröffentlichung: | 10.1109/LWMOOCS.2018.8534686 |
URL der Erstveröffentlichung: | https://ieeexplore.ieee.org/document/8534686 |
Link zu diesem Datensatz: | hdl:20.500.11880/32712 http://dx.doi.org/10.22028/D291-35887 |
ISBN: | 978-1-5386-6533-6 978-1-5386-6534-3 |
Datum des Eintrags: | 4-Apr-2022 |
Fakultät: | HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft |
Fachrichtung: | HW - Bildungswissenschaften |
Professur: | HW - Prof. Dr. Armin Weinberger |
Sammlung: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.