Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-35788
Titel: Innovate or game over? Examining effects of product innovativeness on video game success
VerfasserIn: Handrich, Franziska
Heidenreich, Sven
Kraemer, Tobias
Sprache: Englisch
Titel: Electronic Markets
Verlag/Plattform: Springer Nature
Erscheinungsjahr: 2022
Freie Schlagwörter: video games
product innovativeness
game innovativeness
innovation success
degree of newness
DDC-Sachgruppe: 330 Wirtschaft
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: In recent years, the video game industry has invested signifcant amounts in the development of innovative elements for its products. However, it is still subject to debate whether these R&D investments always pay of. While prior research has con frmed that enhancing product innovativeness increases business performance in certain industries, corresponding fndings for the video game market are lacking. This might be a result of missing theoretical conceptualizations and adequate empiri cal operationalizations of game innovativeness. Addressing this research gap, this study provides the frst conceptualization and operationalization of game innovativeness, shedding frst light on its performance efects. Based on longitudinal data on 351 computer games, our fndings confrm that innovations in the game’s presentation and principle enhance short-term success, whereas innovations in a game’s storyline can be more of a hindrance than a godsend for companies. However, our results also show that performance efects of game innovativeness diminish over time.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1007/s12525-022-00521-7
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-357887
hdl:20.500.11880/32633
http://dx.doi.org/10.22028/D291-35788
ISSN: 1422-8890
1019-6781
Datum des Eintrags: 18-Mär-2022
Bezeichnung des in Beziehung stehenden Objekts: Supplementary information
In Beziehung stehendes Objekt: https://static-content.springer.com/esm/art%3A10.1007%2Fs12525-022-00521-7/MediaObjects/12525_2022_521_MOESM1_ESM.docx
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Wirtschaftswissenschaft
Professur: HW - Prof. Dr. Sven Heidenreich
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

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