Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-34875
Titel: A Novel Modelling Process in Chemistry: Merging Biological and Mathematical Perspectives to Develop Modelling Competences
VerfasserIn: Lang, Vanessa
Eckert, Christine
Perels, Franziska
Kay, Christopher W. M.
Seibert, Johann
Sprache: Englisch
Titel: Education Sciences
Bandnummer: 11
Heft: 10
Verlag/Plattform: MDPI
Erscheinungsjahr: 2021
Freie Schlagwörter: models
modelling competence
chemical education
DDC-Sachgruppe: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
500 Naturwissenschaften
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Models are essential in science and therefore in scientific literacy. Therefore, pupils need to attain competency in the appropriate use of models. This so-called model–methodical competence distinguishes between model competence (the conceptual part) and modelling competence (the procedural part), wherefrom a definition follows a general overview of the concept of models in this article. Based on this, modelling processes enable the promotion of the modelling competence. In this context, two established approaches mainly applied in other disciplines (biology and mathematics) and a survey among chemistry teachers and employees of chemistry education departments (N = 98) form the starting point for developing a chemistry modelling process. The article concludes with a description of the developed modelling process, which by its design, provides an opportunity to develop students’ modelling competence.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.3390/educsci11100611
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-348759
hdl:20.500.11880/31893
http://dx.doi.org/10.22028/D291-34875
ISSN: 2227-7102
Datum des Eintrags: 26-Okt-2021
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
NT - Naturwissenschaftlich- Technische Fakultät
Fachrichtung: HW - Bildungswissenschaften
NT - Chemie
Professur: HW - Prof. Dr. Franziska Perels
NT - Prof. Dr. Christopher Kay
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
education-11-00611.pdf2,41 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons