Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-33615
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Training Motor Sequences: Effects of Speed and Accuracy Instructions
VerfasserIn: Barnhoorn, Jonathan S.
Panzer, Stefan
Godde, Ben
Verwey, Willem B.
Sprache: Englisch
Titel: Journal of motor behavior
Bandnummer: 51
Heft: 5
Startseite: 540
Endseite: 550
Verlag/Plattform: Taylor & Francis
Erscheinungsjahr: 2019
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Participants practiced a fixed 3- and a fixed 6-key press sequence for 144 times each. In the speed group, they were instructed to execute their sequences fast without bothering much about errors while the accurate group was instructed to be careful and prevent errors. In the test phase, participants executed series of 3 and 6 responses (a) when all element-specific stimuli were displayed in the familiar order, (b) in response to just the familiar first stimulus, and (c) by responding to random stimuli. The speed instruction yielded stronger sequencing skill while the accuracy instruction developed stronger reaction skill.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1080/00222895.2018.1528202
URL der Erstveröffentlichung: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00222895.2018.1528202
Link zu diesem Datensatz: hdl:20.500.11880/30939
http://dx.doi.org/10.22028/D291-33615
ISSN: 1940-1027
0022-2895
Datum des Eintrags: 23-Mär-2021
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Sportwissenschaft
Professur: HW - Univ.-Prof. Dr. Stefan Panzer
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.