Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-31334
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Embodiment Helps Children Solve a Spatial Working Memory Task: Interactions with Age and Gender
VerfasserIn: Schaefer, Sabine
Sprache: Englisch
Titel: Journal of cognitive enhancement
Bandnummer: 3
Heft: 2
Startseite: 233
Endseite: 244
Verlag/Plattform: Springer
Erscheinungsjahr: 2018
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Physical movement that is meaningfully related to a cognitive task (embodiment) can enhance cognition. The current study investigates whether this effect decreases with age in childhood and young adulthood. In study 1, 7- and 9-year-olds performed a spatial 2-back task either while standing or while walking into the current stimulus field (embodied condition). Seven-year-olds profited from embodiment, while 9-year-olds did not, and boys profited more than girls. Study 2 did not detect an effect of embodiment in young adults in a spatial 3-back task. This indicates that cognitive enhancements induced by embodiment are stronger at younger ages.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1007/s41465-018-0081-4
URL der Erstveröffentlichung: https://link.springer.com/article/10.1007/s41465-018-0081-4
Link zu diesem Datensatz: hdl:20.500.11880/29341
http://dx.doi.org/10.22028/D291-31334
ISSN: 2509-3290
2509-3304
Datum des Eintrags: 29-Jun-2020
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Sportwissenschaft
Professur: HW - Univ.-Prof. Dr. Sabine Schäfer
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.