Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
doi:10.22028/D291-31334
Titel: | Embodiment Helps Children Solve a Spatial Working Memory Task: Interactions with Age and Gender |
VerfasserIn: | Schaefer, Sabine |
Sprache: | Englisch |
Titel: | Journal of cognitive enhancement |
Bandnummer: | 3 |
Heft: | 2 |
Startseite: | 233 |
Endseite: | 244 |
Verlag/Plattform: | Springer |
Erscheinungsjahr: | 2018 |
Dokumenttyp: | Journalartikel / Zeitschriftenartikel |
Abstract: | Physical movement that is meaningfully related to a cognitive task (embodiment) can enhance cognition. The current study investigates whether this effect decreases with age in childhood and young adulthood. In study 1, 7- and 9-year-olds performed a spatial 2-back task either while standing or while walking into the current stimulus field (embodied condition). Seven-year-olds profited from embodiment, while 9-year-olds did not, and boys profited more than girls. Study 2 did not detect an effect of embodiment in young adults in a spatial 3-back task. This indicates that cognitive enhancements induced by embodiment are stronger at younger ages. |
DOI der Erstveröffentlichung: | 10.1007/s41465-018-0081-4 |
URL der Erstveröffentlichung: | https://link.springer.com/article/10.1007/s41465-018-0081-4 |
Link zu diesem Datensatz: | hdl:20.500.11880/29341 http://dx.doi.org/10.22028/D291-31334 |
ISSN: | 2509-3290 2509-3304 |
Datum des Eintrags: | 29-Jun-2020 |
Fakultät: | HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft |
Fachrichtung: | HW - Sportwissenschaft |
Professur: | HW - Univ.-Prof. Dr. Sabine Schäfer |
Sammlung: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.