Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
doi:10.22028/D291-31332
Titel: | Table Tennis Experts Outperform Novices in a Demanding Cognitive-Motor Dual-Task Situation |
VerfasserIn: | Schaefer, Sabine Scornaienchi, David |
Sprache: | Englisch |
Titel: | Journal of motor behavior |
Bandnummer: | 52 |
Heft: | 2 |
Startseite: | 204 |
Endseite: | 213 |
Verlag/Plattform: | Taylor & Francis |
Erscheinungsjahr: | 2019 |
Dokumenttyp: | Journalartikel / Zeitschriftenartikel |
Abstract: | Theories on motor skill acquisition predict that earlier learning stages require more attention, which should lead to higher cognitive-motor dual-task interference in novices as compared to experts. Expert and novice table tennis players returned balls from a ball machine while concurrently performing an auditory 3-back task (working memory). The groups did not differ in 3-back performance in the single task. Cognitive dual-task performance reductions were more pronounced in novices. A similar pattern emerged for the number of missed balls in table tennis, except that experts outperformed novices already in the single task. Experts consistently showed costs of about 10%, while novices showed costs between 30% and 50%. The findings indicate that performances of novices suffer considerably in motor-cognitive dual-task situations. |
DOI der Erstveröffentlichung: | 10.1080/00222895.2019.1602506 |
URL der Erstveröffentlichung: | https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00222895.2019.1602506 |
Link zu diesem Datensatz: | hdl:20.500.11880/29339 http://dx.doi.org/10.22028/D291-31332 |
ISSN: | 0022-2895 1940-1027 |
Datum des Eintrags: | 29-Jun-2020 |
Fakultät: | HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft |
Fachrichtung: | HW - Sportwissenschaft |
Professur: | HW - Univ.-Prof. Dr. Sabine Schäfer |
Sammlung: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.