Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-31234
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: What If Applicants Knew How Personality Tests are Scored? A Minimal Intervention Study
VerfasserIn: König, Cornelius J.
Jansen, Anne
Mathieu, Peter Lüscher
Sprache: Englisch
Titel: Journal of personnel psychology
Bandnummer: 16
Heft: 4
Startseite: 206
Endseite: 210
Verlag/Plattform: Hogrefe
Erscheinungsjahr: 2017
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Having access to information on personality tests might make faking of personality tests easier because applicants are not hindered by incorrect assumptions about the scoring. Thus, this experiment tests whether very briefly telling applicants how personality tests are scored affects faking. Management assistants (N = 187), asked to imagine themselves as job applicants, were either informed about the scoring key or given no information before filling out a Big Five personality test. Results revealed that this minimal manipulation increased faking. This finding supports the notion that applicants often incorrectly assume that scoring procedures are overly complex and gives practitioners additional reason to worry about more future faking.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1027/1866-5888/a000183
URL der Erstveröffentlichung: https://econtent.hogrefe.com/doi/10.1027/1866-5888/a000183
Link zu diesem Datensatz: hdl:20.500.11880/29278
http://dx.doi.org/10.22028/D291-31234
ISSN: 1866-5888
2190-5150
Datum des Eintrags: 18-Jun-2020
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Psychologie
Professur: HW - Prof. Dr. Cornelius König
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.