Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
doi:10.22028/D291-31234
Titel: | What If Applicants Knew How Personality Tests are Scored? A Minimal Intervention Study |
VerfasserIn: | König, Cornelius J. Jansen, Anne Mathieu, Peter Lüscher |
Sprache: | Englisch |
Titel: | Journal of personnel psychology |
Bandnummer: | 16 |
Heft: | 4 |
Startseite: | 206 |
Endseite: | 210 |
Verlag/Plattform: | Hogrefe |
Erscheinungsjahr: | 2017 |
Dokumenttyp: | Journalartikel / Zeitschriftenartikel |
Abstract: | Having access to information on personality tests might make faking of personality tests easier because applicants are not hindered by incorrect assumptions about the scoring. Thus, this experiment tests whether very briefly telling applicants how personality tests are scored affects faking. Management assistants (N = 187), asked to imagine themselves as job applicants, were either informed about the scoring key or given no information before filling out a Big Five personality test. Results revealed that this minimal manipulation increased faking. This finding supports the notion that applicants often incorrectly assume that scoring procedures are overly complex and gives practitioners additional reason to worry about more future faking. |
DOI der Erstveröffentlichung: | 10.1027/1866-5888/a000183 |
URL der Erstveröffentlichung: | https://econtent.hogrefe.com/doi/10.1027/1866-5888/a000183 |
Link zu diesem Datensatz: | hdl:20.500.11880/29278 http://dx.doi.org/10.22028/D291-31234 |
ISSN: | 1866-5888 2190-5150 |
Datum des Eintrags: | 18-Jun-2020 |
Fakultät: | HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft |
Fachrichtung: | HW - Psychologie |
Professur: | HW - Prof. Dr. Cornelius König |
Sammlung: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.