Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-31129
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: Data-Driven Approach Towards a Personalized Curriculum
VerfasserIn: Backenköhler, Michael
Scherzinger, Felix
Singla, Adish
Wolf, Verena
HerausgeberIn: Yudelson, Michael
Boyer, Kristy Elizabeth
Sprache: Englisch
Titel: Proceedings of the 11th International Conference on Educational Data Mining
Seiten: 6
Verlag/Plattform: International Educational Data Mining Society
Erscheinungsjahr: 2018
Titel der Konferenz: EDM 2018
Konferenzort: Buffalo, New York, USA
Dokumenttyp: Konferenzbeitrag (in einem Konferenzband / InProceedings erschienener Beitrag)
Abstract: Course selection can be a daunting task, especially for first-year students. Sub-optimal selection can lead to bad performance of students and increase the dropout rate. Given the availability of historic data about student performances, it is possible to aid students in the selection of appropriate courses. Here, we propose a method to compose a personal-ized curriculum for a given student. We develop a modular approach that combines a context-aware grade prediction with statistical information on the useful temporal ordering of courses. This allows for meaningful course recommendations , both for fresh and senior students. We demonstrate the approach using the data of the computer science Bachelor students at Saarland University.
Link zu diesem Datensatz: hdl:20.500.11880/29230
http://dx.doi.org/10.22028/D291-31129
Datum des Eintrags: 8-Jun-2020
Fakultät: MI - Fakultät für Mathematik und Informatik
Fachrichtung: MI - Informatik
Professur: MI - Prof. Dr. Verena Wolf
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.