Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-26520
Titel: Variational optic flow on the Sony PlayStation 3 – accurate dense flow fields for real-time applications
Verfasser: Gwosdek, Pascal
Bruhn, Andrés
Weickert, Joachim
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr: 2009
DDC-Sachgruppe: 510 Mathematik
Dokumentart : Preprint (Vorabdruck)
Kurzfassung: While modern variational methods for optic flow computation offer dense flow fields and highly accurate results, their computational complexity has prevented their use in many real-time applications. With cheap modern parallel hardware such as the Sony PlayStation 3 new possibilities arise. For a linear and a nonlinear variant of the popular combined local-global (CLG) method, we present specific algorithms that are tailored towards real-time performance. They are based on bidirectional full multigrid methods with a full approximation scheme (FAS) in the nonlinear setting. Their parallelisation on the Cell hardware uses a temporal instead of a spatial decomposition, and processes operations in a vector-based manner. Memory latencies are reduced by a locality-preserving cache management and optimised access patterns. With images of size 316×252 pixels, we obtain dense flow fields for up to 210 frames per second.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291-scidok-47671
hdl:20.500.11880/26576
http://dx.doi.org/10.22028/D291-26520
Schriftenreihe: Preprint / Fachrichtung Mathematik, Universität des Saarlandes
Band: 233
SciDok-Publikation: 6-Jun-2013
Fakultät: Fakultät 6 - Naturwissenschaftlich-Technische Fakultät I
Fachrichtung: MI - Mathematik
Fakultät / Institution:MI - Fakultät für Mathematik und Informatik

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
preprint_233_09.pdf1,29 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.