Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-25017
Titel: Towards an understanding of coherence in multimodal discourse
VerfasserIn: Bandyopadhyay, Som
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr: 1990
Quelle: Kaiserslautern ; Saarbrücken : DFKI, 1990
Kontrollierte Schlagwörter: Künstliche Intelligenz
DDC-Sachgruppe: 004 Informatik
Dokumenttyp: Forschungsbericht (Report zu Forschungsprojekten)
Abstract: An understanding of coherence is attempted in a multimodal framework where the presentation of information is composed of both text and picture segments (or, audio-visuals in general). Coherence is characterised at three levels: coherence at the syntactic level which concerns the linking mechanism of the adjacent discourse segments at the surface level in order to make the presentation valid; coherence at the semantic level which concerns the linking of discourse segments through some semantic ties in order to generate a wellformed thematic organisation; and, coherence at the pragmatic level which concerns effective presentation through the linking of the discourse with the addressees' preexisting conceptual framework by making it compatible with the addressees' interpretive ability, and linking the discourse with the purpose and situation by selecting a proper discourse typology. A set of generalised coherence relations are defined and explained in the context of picture-sequence and multimodal presentation of information.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291-scidok-38555
hdl:20.500.11880/25073
http://dx.doi.org/10.22028/D291-25017
Schriftenreihe: Technical memo / Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz [ISSN 0946-0071]
Band: 90-01
Datum des Eintrags: 5-Jul-2011
Fakultät: SE - Sonstige Einrichtungen
Fachrichtung: SE - DFKI Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
TM_90_01.pdf9,78 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.