Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-24940
Titel: Natural language dialogue service for appointment scheduling agents
Verfasser: Busemann, Stephan
Declerck, Thierry
Diagne, Abdel Kader
Dini, Luca
Klein, Judith
Schmeier, Sven
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr: 1997
Quelle: Kaiserslautern ; Saarbrücken : DFKI, 1997
SWD-Schlagwörter: Künstliche Intelligenz
DDC-Sachgruppe: 004 Informatik
Dokumentart : Report (Bericht)
Kurzfassung: Appointment scheduling is a problem faced daily by many individuals and organizations. Cooperating agent systems have been developed to partially automate this task. In order to extend the circle of participants as far as possible we advocate the use of natural language transmitted by e-mail. We describe COSMA, a fully implemented German language server for existing appointment scheduling agent systems. COSMA can cope with multiple dialogues in parallel, and accounts for differences in dialogue behaviour between human and machine agents. NL coverage of the sublanguage is achieved through both corpus-based grammar development and the use of message extraction techniques.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291-scidok-38199
hdl:20.500.11880/24996
http://dx.doi.org/10.22028/D291-24940
Schriftenreihe: Research report / Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz [ISSN 0946-008x]
Band: 97-02
SciDok-Publikation: 29-Jun-2011
Fakultät: Sonstige Einrichtungen
Fachrichtung: SE - DFKI Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz
Fakultät / Institution:SE - Sonstige Einrichtungen

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
RR_97_02.pdf285,32 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.