Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
doi:10.22028/D291-23266 | Titel: | Selection of high-imagery words for the study of episodic memory from middle childhood to old age |
| VerfasserIn: | Brehmer, Yvonne Stoll, Gundula Bergner, Sabrina Benoit, Roland Oertzen, Timo von Lindenberger, Ulman |
| Sprache: | Englisch |
| Erscheinungsjahr: | 2004 |
| Quelle: | http://psydok.sulb.uni-saarland.de/volltexte/2004/189/ |
| Kontrollierte Schlagwörter: | Psychologie Gedächtnis |
| Freie Schlagwörter: | Mittlere Kindheit Wortauswahl Substantive Middle Childhood Word Selection Nouns |
| DDC-Sachgruppe: | 150 Psychologie |
| Dokumenttyp: | Forschungsbericht (Report zu Forschungsprojekten) |
| Abstract: | The goal of the present study was to select a set of highly imaginable and concrete words that can be used in age-comparable memory research. The selection process included two steps. First, 10 children aged 7-9 years rated 400 high-imagery, concrete, and meaningful words selected from an existing corpus of 1082 spoken words (Singer et al., 2003) on a three-point scale of comprehensibility. Second, two independent raters further selected words to reduce the likelihood of lexical error during recall. As a result, 413 words were retained as stimulus materials for age-comparative investigations of episodic memory performance. |
| Link zu diesem Datensatz: | urn:nbn:de:bsz:291-psydok-1890 hdl:20.500.11880/23322 http://dx.doi.org/10.22028/D291-23266 |
| Datum des Eintrags: | 17-Jun-2005 |
| Fakultät: | HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft |
| Fachrichtung: | HW - Psychologie |
| Sammlung: | SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes |
Dateien zu diesem Datensatz:
| Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 1.pdf | 309,17 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.

