Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-23266
Titel: Selection of high-imagery words for the study of episodic memory from middle childhood to old age
Verfasser: Brehmer, Yvonne
Stoll, Gundula
Bergner, Sabrina
Benoit, Roland
Oertzen, Timo von
Lindenberger, Ulman
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr: 2004
Quelle: http://psydok.sulb.uni-saarland.de/volltexte/2004/189/
SWD-Schlagwörter: Psychologie
Gedächtnis
Freie Schlagwörter: Mittlere Kindheit
Wortauswahl
Substantive
Middle Childhood
Word Selection
Nouns
DDC-Sachgruppe: 150 Psychologie
Dokumentart : Report (Bericht)
Kurzfassung: The goal of the present study was to select a set of highly imaginable and concrete words that can be used in age-comparable memory research. The selection process included two steps. First, 10 children aged 7-9 years rated 400 high-imagery, concrete, and meaningful words selected from an existing corpus of 1082 spoken words (Singer et al., 2003) on a three-point scale of comprehensibility. Second, two independent raters further selected words to reduce the likelihood of lexical error during recall. As a result, 413 words were retained as stimulus materials for age-comparative investigations of episodic memory performance.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291-psydok-1890
hdl:20.500.11880/23322
http://dx.doi.org/10.22028/D291-23266
SciDok-Publikation: 17-Jun-2005
Fakultät: Fakultät 5 - Philosophische Fakultät III
Fachrichtung: HW - Psychologie
Fakultät / Institution:HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
1.pdf309,17 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.